Dana 30.09.2013. godine u multimedijskoj dvorani Gradske knjinice „Franjo Marković“ Krievci odrana je početna konferencija sklopu provede projekta „Integracija djece s poteškoćama iz Krievaca i okolice u redovni obrazovni sustav“/„Integration of children with disabilities from Krievci and surrounding area in the regular educational system“.
Konferencijom se upriličio početak provedbe projekta koji je sufinanciran sredstvima Europske unije u okviru IPA komponenta IV - Razvoj ljudskih potencijala - Program Europske unije za Hrvatsku - “Integracija skupina u nepovoljnom poloaju u redoviti obrazovni sustav“, koji je ujedno i jedini takav projekt financiran sredstvima Europske unije u Koprivničko – krievačkoj upaniji.
Početnu konferenciju za javnost otvorio je predsjednik Udruge invalida Krievci g. Petar Gatarić, pozdravivši sve prisutne i ističući vanost asistenta u nastavi za djecu s teškoćama kao i elju i namjeru da asistent u nastavi uđe u zakonsku regulativu, te da njegovu podršku ima svako dijete kojem je ona potrebna, na području čitave RH.
Prezentaciju samog projekta izloila je projekt menaderica gđa. Ivana Ščetarić.
Ispred partnera u projektu prisutne su pozdravili gradonačelnik Grada Krievaca g. Branko Hrg, ravnateljica Dječjeg vrtića Krievci gđa. Mirjana Gregurek, ravnateljica OŠ „Vladimir Nazor“ Krievci gđa. Sanja Petranović, ravnatelj OŠ „Ljudevita Modeca“ Krievci g. Draen Bokan, Sanela Štubelj, psihologinja Gimnazije „I.Z.Dijankovečkog“ Krievci i ravnateljica Gradske knjinice „Franjo Marković“ Krievci – gđa. Marjana Janeš – ulj.
Projektne aktivnosti obuhvaćat će kupnju potrebne specijalizirane opreme poput prilagođenih tipkovnica, stolica i stolova, induktivne petlje i opreme za slijepu djecu s teškoćama te didaktičke opreme kojom će se olakšati odgajateljima, učiteljima i nastavnicima, kao i samoj djeci rad na nastavnom satu. Prilagodbom vrtića, škola i Gradske knjinice (Dječjeg vrtića Krievci, OŠ „Ljudevita Modeca“ Krievci, Gimnazije „I.Z.Dijankovečkog“ Krievci i Gradske knjinice „Franjo Marković“ Krievci) omogućiti će se djeci s teškoćama da imaju sve potrebne uvjete za daljnje školovanje kako bi na taj način imali ravnopravne uvjete školovanja kao i druga djeca.
Općeniti cilj projekta je osigurati jednake mogućnosti za djecu s teškoćama na svim razinama obrazovnog sustava – počevši od dječjeg vrtića, osnovne i srednje škole, uključujući i druge ustanove u kojima djeca stječu znanja.
Individualni pristup djeci predškolske dobi i učenicima s teškoćama, koji će im omogućiti da imaju jednake mogućnosti i jednaku startnu poziciju kao i druga djeca u području obrazovanja. To će se postići osiguravanjem asistenta u nastavi koji će na individualnoj razini raditi s djecom s teškoćama i na taj im način omogućiti ravnopravno uključivanje u nastavu.
Specifični cilj odnosi se na poboljšanje socijalnog uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav obrazovanja, kako bi se poboljšale obrazovne mogućnosti za djecu s teškoćama te kvaliteta obrazovanja. To će se postići osiguravanjem asistenta u nastavi koji će na individualnoj razini raditi s djecom s teškoćama i na taj im način omogućiti ravnopravno uključivanje u nastavu.
Također, djeci s teškoćama omogućiti će se fizički pristup učionicama. Budući da su škole u kojima se odrava nastava starije gradnje te nemaju adekvatan pristup svim učionicama, cilj je prilagoditi ulaz, odnosno omogućiti djeci s teškoćama da imaju pristup i učionicama na prvom i drugom katu te toaletima.
Nadalje, jedan od specifičnih ciljeva je i pomoć odgojno obrazovnim ustanovama pri razvijanju programa prilagođenih djeci s teškoćama te edukacija osoblja. Jednako kao i fizički pristup, cilj je djeci s teškoćama pruiti mogućnosti da koriste nastavnu literaturu prilagođenu njihovim potrebama, da se o njima skrbe kompetentni i educirani nastavnici, odnosno stručnjaci te im prue najvišu moguću kvalitetu obrazovanja.
Ukupno predviđeno trajanje projekta je 18 mjeseci.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 247.178,00 EUR.
Voditeljica projekta za knjinicu: Marjana Janeš-ulj